18 lipca 2010

Prosta zupa krem z aromatycznymi grzaneczkami


Pyszna zupka. Puszysta i lekka. 
Zrobiłam jakiś czas temu olej czosnkowy. Do butelki z oliwą z oliwek trzeba dodać kilka obranych i umytych ząbków czosnku. Odstawić olej na parę dni i gotowe! Ja jeszcze leciutko ponacinałam czosnek, aby więcej aromatu się uwolniło. 
Na takim właśnie pachnącym oleju podsmażyłam pokrojone w kosteczki kromki chleba. 

Składniki na zupę (nagotowałam tej zupy cały gar ;) ):

  • 3 marchewki (większe)
  • Połowa kalafiora
  • Brokuły
  • Podsmażona mała cebula
  • Połowa opakowania serka Philadelphia
  • Sól
  • Pieprz
  • 2 liście laurowe
  • 3 ziarenka angielskie
  • około 2 litrów bulionu





1. Gotujemy bulion.
2. Myjemy warzywa.
3. Wrzucamy do garnka i gotujemy do miękkości.
4. Doprawiamy zupę do smaku
5. Odcedzamy warzywa z bulionu. W osobnym garnku miksujemy je na gładką masę. 
6. Garnek z warzywami stawiamy na wolnym gazie. Dodajemy bulion - powoli i tylko tyle, aby uzyskać konsystencję rzadszego kremu. 
7. Dodajemy serek. Ja daję go dość sporo, bo lubię jego smak. Można zamienić ser ze śmietaną, ale to wtedy już nie będzie "to". Gotujemy jeszcze z 5 minut. 
8. Zupę podajemy gorącą i posypaną grzankami. 

Smacznego!

2 komentarze: