26 listopada 2010

Aksamitna polewa do ciast.


Przepis Rose Levy Beranbaum (lekko go zmieniłam).

Od jakiegoś czasu udzielam się w organizacji polonijnej w Liverpool. Wczoraj hucznie bawiliśmy się na Andrzejkach. Zabawa była przednia. Zrobiłam ciasto na spotkanie i ku mojej wielkiej uciesze, wszystkim bardzo smakowało. W sercu czuję radość. Od domowników i przyjaciół często słyszałam, że robię dobre ciasta, ale tym razem podsłuchiwałam sobie rozmowy zupełnie obcych ludzi :). Super!
Ciasto to mój ukochany murzynek (Przepis na murzynka),  z masą czekoladowo-bananową.
Chciałam dzisiaj przedstawić przepis na naprawdę pyszną polewę.

Składniki:


  • 59 gramów zimnej wody
  • 2 łyżeczki żelatyny w proszku
  • 227 gramów dobrej gorzkiej czekolady
  • 232 gramy gęstej kremówki
  • 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 2 łyżki stołowe likieru, który lubicie, np. Curacao (albo więcej kremówki)
  • Odrobina cukru (do smaku)


1. do płaskiego naczynia wlejcie zimną wodę. Posypcie ją żelatyną. Mieszajcie, aż żelatyna się rozpuści. Odstawcie.
2. Do rondelka wlejcie kremówkę. Gotujcie ją na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. Kiedy zaczną się pojawiać bąbelki powietrza zdejmijcie garnek z ognia.
3. W kąpieli wodnej rozpuście czekoladę.
4. Miksujcie śmietanę z cukrem, żelatyną i likierem przez parę minut. Następnie powoli dodawajcie czekoladę. Miksujcie, aż polewa będzie aksamitna.
5. Odstawicie gotową polewę do ostygnięcia. Kiedy będzie zimna można ją włożyć do lodówki. Po około godzinie jest gotowa, żeby posmarować nią ciasto.
6. Włóżcie ciasto do lodówki na parę godzin przed podaniem.
7. Dzięki żelatynie polewa lekko się błyszczy.

Smacznego!

2 komentarze: