14 grudnia 2010

Pierogi z jagodami


Te zdjęcia czekały na opublikowanie od lata. Właśnie je znalazłam :). Moje ulubione pierogi!


Składniki:

  • 2 szklanki mąki
  • ciepła woda (około pół szklanki)
  • szczypta soli (taka większa)
  • 2 łyżki oliwy (ja nie dałam i ciasto i tak wyszło)
  • jagody, około 300 gram
  • cukier i śmietana




Łączymy na stolnicy składniki na ciasto: mąkę, ciepłą wodę, sól, oliwę. 
Gotowe ciasto powinno wyglądać tak:



Dzielimy na około 3 części. Rozwałkowujemy jedną. Pozostałe dwie trzeba przykryć folią aluminiową, ponieważ to ciasto bardzo szybko wysycha. 
Jagody myjemy, suche posypujemy mąką.
Za pomocą szklanki wykrawamy krążki, na które nakładamy jagody. Zlepiamy końcówki pierogów. 



Gotujemy we wrzącej i osolonej wodzie. 
Kiedy pierogi wypłyną na wierzch wody, trzeba pogotować je jeszcze około 5 minut. 

Jeszcze ciepłe podajemy ze śmietaną i cukrem, 

Smacznego! 









3 komentarze:

  1. Ile ja bym dała za takie pierogi ;) pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale nie trzeba czekac do kolejnego lata na takie cudne pierogi prawda? ja mam jeszcze jagody w zamrażarce:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapachniało latem! Jagodowe pierog - moje ulubione!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń