11 września 2011

CIASTO MARCHEWKOWO - BANANOWE


Od dawna "chodziło za mną" zrobienie ciasta marchewkowego. W poniedziałek mój ukochany szef odchodzi na zasłużoną emeryturę. Jest największym łasuchem, jakiego znam, więc upiekłam mu w prezencie ciasto. Korzystałam z przepisu, w którym oprócz marchewek dodaje się banany. Muszę powiedzieć, że są bardzo wyczuwalne w cieście. Dla niektórych będzie to zaletą, dla innych pewnie nie. De gustibus non est disputandum, prawda? :)
Co do wyglądu...w niektórych partiach ciasto wygląda na zakalec, ale wydaje mi się, że to wina bananów, a dałam dwa naprawdę duże. W każdym bądź razie nie zmienia to smaku ciasta :).
Masa serowa jest przepyszna! Będę ją używać do ciast czekoladowych. Sądzę, że sprawdzi się genialnie.




Przepis Mary Berry z małymi zmianami. 

Składniki na ciasto:

  • 225 gramów mąki self-raising
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 150 gramów brązowego cukru
  • 50 gramów pokrojonych orzechów włoskich
  • 100 gramów starkowanej marchwi
  • 2 dojrzałe banany, zmiażdżone
  • 2 jajka
  • 150 ml oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka przyprawy do piernika (ja dałam 2...ale ja kocham mocno korzenny smak :))
  • Kilka orzechów do przybrania ciasta


Mąka self-raising: każde 100 gram mąki należy przesiać z płaską łyżeczką proszku do pieczenia.

Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C. 
2. Przygotuj tortownicę o średnicy 20 cm. 
3. Wszystkie składniki przełóż do miski i zmiksuj. 
4. Przełóż do natłuszczonej tortownicy i piecz przez około 50 minut. 
5. Upieczone ciasto wyjmij z piekarnika, potrzymaj parę minut w blaszce, a następnie przełóż na kratkę, aby wystygło.  


Składniki na masę:

  • 175 gramów pełnotłustego serka twarożkowego (ja dałam Philadelphia)
  • 50 gramów miękkiego masła
  • 100 gramów cukru pudru
  • Łyżeczka esencji waniliowej
  • Otarta skórka z jednej pomarańczy


Wykonanie:

1. Odmierz składniki i zmiksuj na puszystą masę. 
2. Przekrój ciasto. Posmaruj spód połową masy. Przykryj drugą połową ciasta. 
3. Rozsmaruj wierz ciasta drugą połową masy i udekoruj orzechami. 


Warzywa w słodyczach Bananowy song


13 komentarzy:

  1. no proszę jakie pyszne połączenie :) Dzięki za udział w akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoje przepisy są zawsze świetne, ten z pewnością też jest przepyszny! Ciasta marchewkowego z dodatkiem bananów jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe połączenie. piekłam osobno ciasto z marchewką i ciasto z bananami, więc tym bardziej intryguje jego smak

    OdpowiedzUsuń
  4. Za mną też od dawna chodzi a Twoje bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  5. marchewka z bananem w cieście brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Banany są mocno wyczuwalne w tym cieście. Bałam się, że ciasto będzie mdłe, ale przyprawa piernikowa spełnia swoje zadanie i pobudza smak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesujące połączenie. Samo ciasto marchewkowe bardzo nam smakuje..ciekawa jestem jak komponuje się z bananami? Zapisuję koniecznie do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie skosztowałabym takiego ciasta:) Też jestem łasuszkiem:) Upieczesz coś i dla mnie?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj je upiekłam. Wyszło fantastyczne :) Dałam trochę więcej marchwi, ale poza tym nic nie zmieniłam :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy w tym przepisie można pominąć jajka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka powoduja, ze ciasto jest puszyste. Nadaja mu odpowiedniej konsystencji. Boje sie, ze jezeli pominie Pan/i jaka ciasto zwyczajnie nie wyjdzie.
      Pozdrawiam.

      PS. Bardzo prosze o podpisywanie sie. Bedzie mi milo, jesli bede wiedziec do kogo pisze :).

      Usuń