13 listopada 2011

CIASTO MARCHEWKOWE POD SEROWĄ PIERZYNKĄ


Pięknie dziś w Liverpoolu :). Słonko od samego rana przebija się do mojego mieszkania. Wróciłam z porannego spaceru uśmiechnięta i szczęśliwa.
Mam nadzieję, że taka pogoda utrzyma się jeszcze przez wiele tygodni. Oj chciałabym.

Zapraszam wszystkich na ciasto marchewkowe :). Przepis dostałam od mamy, a mama od swojej koleżanki.
Mama tak je zachwalała, że musiałam je upiec.
Wyszło naprawdę dobre i wilgotne. Polewa...marzenie!

Ta piosenka ma się nijak do ciasta marchewkowego, ale słuchałam jej podczas spaceru i zdecydowanie dodaje energii. 



Składniki na ciasto:


  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • Pół łyżeczki soli
  • 1 szklanka cukru brązowego
  • 2/3 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • 1 szklanka otartej na tarce o grubych oczkach marchewki
  • 1/2 szklanki soku ananasowego (może być pomarańczowy)
  • cukier waniliowy
  • 1 łyżka skórki pomarańczowej
  • Cukier waniliowy
  • Ok. 3/4 szklanki posiekanych orzechów włoskich


Wykonanie:

1. Jajka, cukier i cukier waniliowy zmiksuj, aż masa stanie się kremowa i puszysta.
2. Stopniowo dodawaj mąkę zmieszaną z proszkiem, sodą i solą. Miksuj.
3. Wlej olej i sok. Miksuj.
4. Na koniec dodaj marchew, cynamon i orzechy. Wymieszaj.
5. Przelej masę do natłuszczonej formy (ja piekłam w standardowej prostokątnej).
6. Piecz 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 C.
7. Upieczone ciasto odstaw do przestudzenia.


Składniki na masę serową:


  • 2 łyżki masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 12 dkg serka śmietankowego (u mnie Philadelphia)
  • Cukier waniliowy
  • Kilka kropel soku z cytryny lub pomarańczy


Wykonanie:

1. Zmiksuj wszystkie składniki na masę. Będzie ona mieć konsystencję bardziej polewy niż standardowej masy.
2. Polej masą ciasto.

Smacznego :)

19 komentarzy:

  1. Zdjęcia mówią wszystko- cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  2. To mój ulubiony przepis na ciasto marchewkowe :) Też takie piekę!

    OdpowiedzUsuń
  3. W Londynie tez pieknie i slonecznie. A nawet, gdyby bylo pochmurno, takie ciasto rozjasniloby kazdy dzien :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię marchewkowe, Twoje cudowną pierzynkę ma

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta marchewkowe są super - w każdym wydaniu :)
    A piosenka rewelacyjna i bardzo energetyzująca. Też mnie zawsze w dobry humor wprawia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hey Foodies, Aleksandra's Cake recipe has been selected by Knapkins to be featured in a Recipe Guessing Game. Invite fans to play: http://knapkins.com/guess_games/682?source=blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkim dziękuję za komentarze. To dla mnie bardzo ważne, że podobają się Wam moje przepisy :).
    @Christine Thank you for your nice post. You know I love your website :D.
    @Peaches serce mi zamarło :) Mam nadzieję, że wszystko się uda. Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj je upiekłam, dzisiaj jedliśmy i... poszło wszystko:) Każdy rzucał się na "jeszcze jeden kawałek":) Dziękuję za świetny przepis i jeśli ktoś będzie miał obawy przed tym przepisem, to niech się nie obawia tylko niech piecze!!! Pyszne, puszyste i lekko wilgotne... nawet mojemu ojcu smakowało:) U mnie do powtórki, a co?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Olu a na jak duza blaszke to ciasto bo chce je jutro upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Milenko piekłam w standardowej tortownicy. Ona ma około 23-25 cm. Nie pamiętam dokładnie. Zaniosłam sąsiadce ciasto i nawet nie mam, jak zmierzyć. Dobierz tak blachę, żeby ciasto wypełniło ją do około 2 cm poniżej wysokości ścianki. Jeśli pogmatwałam, to przepraszam :D

    OdpowiedzUsuń
  11. jak zrobię to ciasto jako muffinki to piec krócej? Pewnie z 20 min?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po około 20 minutach sprawdź patyczkiem muffinki. Sądzę, że po 20-25 minutach powinny być upieczone.

      Usuń
  12. mniaaammmmmmmmmmmmmmmm tylko tyle i az tyle

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszne ciasto, wyszło idealne !!! POLECAM PYCHOTKA !!

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy próbowałaś kiedyś piec ciasto marchewkowe z marchewką w innym niż pomarańczowy kolorze? Nie mam doświadczenia w tej materii i zastanawiam się, czy kogoś kiedyś skusiła chociażby czarna marchew.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mega! Muszę wypróbować tę polewę :)

    OdpowiedzUsuń