12 listopada 2011

MILKY WAY


Zbliżają się Andrzejki. To jeden z moich ulubionych dni w roku. W zeszłym roku Merseyside Polonia zorganizowała przyjęcie andrzejkowe, na którym pojawiła się nie tylko Polonia. Wśród płomieni świeczek wróżyliśmy sobie z wosku. Było naprawdę miło.
Gdzie będę się bawić w tym roku jeszcze nie wiem, ale na pewno sobie powróżę. Wiele się zmieniło od ostatniego roku... Przydałoby się poznać imię mojego przyszłego oblubieńca ;).

Milky Way przygotowałam już jakiś czas temu. Nie pamiętam skąd mam na to ciasto przepis. Lubię je przede wszystkim za pyszną masę. Nada się idealnie na tort dla każdego Andrzeja :).




Składniki na ciasto:

2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
Pół szklanki kakao
1 łyżeczka cukru waniliowego (ja dałam esencję)
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka sody
2 jajka
1 szklanka mleka acidofilnego
1 szklanka oleju
1 szklanka wrzątku


Składniki na masę:

Pół szklanki mleka
3/4 szklanki cukru
2 cukry waniliowe
250 g masła
2 szklanki mleka w proszku
Tabliczka mlecznej czekolady


Wykonanie ciasta i masy:

1. Miksuj ze sobą wszystkie składniki na ciasto (oprócz wody). Kiedy będą dobrze połączone dodaj wrzątek. Miksuj.
2. Ciasto piecz w natłuszczonej keksówce, w piekarniku rozgrzanym do 200 C. Czas pieczenia to około godzina.
3. Upieczone ciasto odstaw do ostygnięcia. W tym czasie przygotuj masę.
4. Podgrzej mleko razem z cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Kiedy składniki się rozpuszczą, odstaw je do ostygnięcia.
5. Do letniego płynu dodawaj stopniowo mleko w proszku - miksuj.
6. Przestudzone ciasto przekrój dwukrotnie. Powstaną w ten sposób 3 placki.
7. Masę dzielimy na pół.
8. Pierwszą część posmaruj jeden placek. Przykryj drugim. Posmaruj go resztą masy. Przykryj trzecim plackiem.
9. W kąpieli wodnej rozpuść mleczną czekoladę. Polej nią wierzch ciasta.
10. Wstaw ciasto do lodówki, aby masa i polewa stężały.

Polonijne Andrzejki :)

12 komentarzy:

  1. Nigdy takiego nie robiłam, ale bardzo lubię. Wspaniale się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Jestem bardzo ciekawa smaku, muszę sobie zakupić mleko w proszku, gdyż chciałam z nim poeksperymentować...
    Ja też się nie mogę doczekać andrzejek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. to zdaje sie byc na miare moich umiejetnosci :) a imie oblubienca to Anna. AnnaHa!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. a co to jest mleko acidofilne?

    :(( bo laik jestem..a ciasto pyszne i chce sprobowac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyłączam się do pytania :) albo czym można je zastąpić?

      Usuń
    2. Można zamienić na kefir albo rzadki jogurt. Natomiast najlepsze będzie mleko. Proszę poszukać go na półkach z nabiałem w marketach.

      Usuń
  5. Robiłam je po raz pierwszy, właśnie na andrzejki i wyszło bardzo dobre, w kolejnych dniach smakowało jeszcze lepiej. Biszkopt jest rewelacyjnie kakaowy, ciemny i wilgotny. Bardzo słodkie ciasto zaznaczam, więc nie zje się za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka duża ta keksówka? lub tortownica?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, bardzo dawno piekłam to ciasto i nie mogę sobie przypomnieć. Sądząc po składnikach musi to być większa keksówka lub tortownica 25cm (tak mi się wydaje, ale nie na 100%)

      Usuń