24 grudnia 2011

SERNIK ŚWIĄTECZNY (ORZECHOWO-CYNAMONOWY)


Moje święta w tym roku będą kolejnymi z daleka od rodziny. To już piąty rok bez Nich. Co roku planuję, że w końcu się uda...ale no cóż...praca.
Rodzinę zastępują mi przyjaciele i to dla nich upiekłam dzisiejszy serniczek.

Do upieczenia sernika zainspirowały mnie przepisy z blogów "Bake or Break" i "White Plate". Połączyłam je i wyszło pyszne świąteczne ciasto :).

Składniki na 23 cm tortownicę :)






Składniki na cynamonowy spód:


  • 1,5 szklanki zmielonych korzennych ciastek (kupiłam niemieckie w Lidlu - są na zdjęciach)
  • 1/3 szklanki roztopionego masła


Wykonanie:

1. Połącz oba składniki.
2. Wyłóż dno 23 cm tortownicy papierem do pieczenia. Boki natłuść.
3. Wysyp zmielone ciastka do tortownicy. Ugnieć na spodzie i na ściance tortownicy (mniej więcej do połowy).
4. Podpiecz w temperaturze 175 stopni C przez około 6 minut.


Składniki na masę orzechową (coś pysznego!!!):


  • 2/3 szklanki syropu kukurydzianego (zamieniłam z golden syrup)
  • 1/3 szklanki roztopionego masła
  • 2 jajka (dałam jedno)
  • 1 i 1/2 szklanki poszatkowanych orzechów włoskich (w oryginalnym przepisie orzechy pekanowe)
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 szklanka cukru (pominęłam - syrop cukrowy jest już wystarczająco słodki)


Wykonanie:

1. Wszystkie składniki gotuj na średnim ogniu. Cały czas mieszaj i doprowadź do wrzenia.
2. Zredukuj ogień na mały i gotuj jeszcze około 6-8 minut. Od czasu do czasu zamieszaj.
3. Gęstą masę wylej na podpieczony cynamonowy spód. Odstaw.


Składniki na część serową:


  • Opakowanie waniliowego budyniu
  • 4 jajka (dałam duże)
  • 700 gramów sera twarogowego (dałam mielony z wiaderka)
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 łyżeczka zmielonego cynamonu
  • 1 szklanka cukru
  • 2/3 szklanki kremówki


Wykonanie:

1. Piekarnik nagrzej do 175 stopni C.
2. Na wolnych obrotach ubij ser ze stopniowo dodawanym cukrem. Im mniej będziesz ubijać, tym lepiej. Chodzi tylko o połączenie składników.
3. Do masy dodawaj po jednym całym jajku.
4. Następnie stopniowo dodawaj budyń.
5. Połącz masę z esencją waniliową i cynamonem.
6. Stopniowo wlewaj kremówkę. Miksuj jeszcze chwilę.
7. Wylej masę na orzechowy spód. Nie przerażaj się, jeżeli masa będzie bardzo płynna.
8. Piecz sernik przez około godzinę (według oryginalnego przepisu). Wiadomo, że piekarnik piekarnikowi nierówny, więc swój sernik piekłam półtorej godziny. Po tym czasie wyłączyłam piekarnik i zostawiłam w nim sernik na kolejną godzinę (dopiekł się).
9. Upieczony i zimny sernik wstaw na noc do lodówki.


Wesołych Świąt!



15 komentarzy:

  1. Wspaniały sernik. Takiego jeszcze nie jadłam.
    Wesołych !

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też świąteczny sernik, ale z pomarańczami.
    Pięknych i smacznych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wesołych Świąt, Aleksandro! ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. na Święta musi być sernik :D obowiązkowo! wesołych Świąt Aleksandro :)

    OdpowiedzUsuń
  5. orzechy i cynamon w serniku.. bardzo świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio robiłam coś podobnego, fakt, pyszne cudo.

    http://muminkow-kraina.blogspot.com/2011/12/orzechowy-sernik.html

    OdpowiedzUsuń
  7. ojejku, jejku! Ten cynamonowy spód, i orzechy.. już w zakładkach "do zrobienia" :D

    OdpowiedzUsuń
  8. that cake looks incredibly good!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten serniczek mi lekko opadł, ale to prawdopodobnie dlatego, że nigdy wcześniej takiego ciasta nie piekłam. W smaku cudo! Dziękuję Pani Olu!

    Pozdrawiamy świątecznie - Magdalena I. i jej szczęśliwy, bo najedzony mąż, Nikodem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serniki mają to do siebie, że opadają. Nie można za dużo mieszać masy serowej - im mniej wtłoczy się w nią powietrza, tym lepiej. Poza tym ciasto musi stygnąć razem z piekarnikiem - serniki nie lubią gwałtownych zmian temperatury.
      Pozdrowienia i cieszę się, że ciasto wyszło :)

      Usuń
  10. Wyszedl mi identycznie jak na zdjeciu i smakuje bosko!!!Jest naprawde baaaaardzo pyszny! Wyjatkowy. Z reszta, jak wszystko z blogu Pani Aleksandry,bo to nie pierwszy przepis, z ktorego korzystalam. Dziekuje.
    Pozdrawiam serdecznie.Iwona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że wyszło ciasto :). Ten sernik jest jednym z naszych ulubionych. Pozdrawiam gorąco Iwonko! :)

      Usuń
  11. "Olenko serniczek orzechowo-cynamowy jest pyszny, i sie udal..takze goraco wszystkim polecam:) " Dziękuję za zdjęcie Milenko :)

    [img]https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t31.0-8/p843x403/331225_2215649845656_1530942798_o.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytam przepisy w których używasz budyń, ale nigdzie nie jest napisane czy budyń jest z cukrem czy bez

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to nawet nie zwracam na to uwagi. Używam budyń jaki akurat mam pod ręką. :)

      Usuń