9 grudnia 2011

ZAPIEKANY KALAFIOR Z SZYNKĄ I SŁODKIMI ZIEMNIAKAMI


Zapiekankowych szaleństw ciąg dalszy.
Kupiłam dorodnego kalafiora i aż mnie korciło, żeby go zapiec. Pozostawał wybór składników towarzyszących i do dzieła :).
Na zdjęciach widać naczynie, w którym mieści się jedna porcja zapiekanki. Do mojego piekarnika mieszczą się 4 takie miski.




Składniki na 4 większe porcje:


  • 1 spory kalafior
  • około 20 plasterków wędzonej szynki lub boczku
  • 3 jajka
  • jedna czerwona papryka
  • szklanka śmietany kremówki
  • garść posiekanej natki pietruszki
  • około 20 pieczarek
  • jeden duży słodki ziemniak
  • sól, pieprz, słodka papryka do smaku
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • żółty ser (dałam goudę) - około 20 plasterków
  • jedna cebula, pokrojona w kostkę


Przepraszam, że podaję składniki w plasterkach, ale akurat takie miałam w domu. Nie ważyłam ich, więc nie mam pojęcia ile to było gramów.


Wykonanie:

1. Umyj i podziel kalafior na mniejsze różyczki.
2. Podgotuj kalafior około 10 minut w osolonej wodzie. Odcedź z wody i odstaw do ostygnięcia.
3. W międzyczasie umyj i obierz pieczarki, pokrój szynkę na drobną kostkę.
4. Podsmaż połowę cebuli na patelni. Dodaj do niej pieczarki i jeden ząbek czosnku (przeciśnięty przez praskę). Smaż, aż wyparuje woda z pieczarek.
5. Posmaruj masłem lub olejem formy do zapiekania.
6. Obierz i umyj słodkiego ziemniaka. Pokrój go na cienkie plasterki i poukładaj na spodzie naczynia.
7. Umyj i pokrój na paseczki paprykę. Poukładaj paseczki na ziemniakach.
8. Na ziemniakach ułóż kalafior a na niego połóż pieczarki.
9. Na patelni podsmaż pozostałą cebulę, szynkę i ząbek czosnku. Zarumienioną szynkę przełóż na pieczarki.
10. Ser żółty kroimy na bardzo drobną kostkę. Jeśli macie całą kostkę sera, to można go przetrzeć na tarce.
11. W miseczce mieszamy ze sobą jajka, śmietanę, przyprawy i natkę pietruszki. Dodajemy do sosu ser.
12. Wylewamy sos na warzywa.
13. Zapiekankę pieczemy w 180 stopniach C z termoobiegiem.
14. Gotowa zapiekanka będzie przyrumieniona, a sos będzie ścięty.
15. Podajemy na ciepło.

Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. to musi byc przepyszne!
    aż ślinka leci ;-)

    od razu zapisuję do listy rzeczy do wykonania w najbliższym czasie! :)

    pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie :)

    www.smakiempisane.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała zapiekanka. Uwielbiam takie dania :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Puysznie! Prezentuje się naprawdę świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiała być pyszna! Może dzięki niej co jakiś czas przemycę kalafior do jadłospisu mojej rodziny:) Zapisuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę w końcu dorwać gdzieś słodkie ziemniaki, bo dawno nie jadłąm a uwielbiam, a teraz jeszcze narobiłaś mi ochoty

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie! Uwielbiam zapiekanki :)

    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń