11 lutego 2012

WALENTYNKI 2012:TORT CZEKOLADOWO MALINOWY


Postanowiłam pokazać, że z jednego przepisu można przygotować różne pyszne wypieki. 
Niedługo Walentynki, więc mam nadzieję, że może Was zainspiruję do pieczenia dla ukochanej osoby. 
Jako pierwszy przygotowałam tort czekoladowy z malinową bitą śmietaną. Ciasto jest mocno czekoladowe i bardzo wilgotne. Pięknie wyrasta. Konsystencja ciasta jest bardzo podobna do amerykańskiego: chocolate mud cake. Inspirowałam się amerykańskim ciastem "Mud cake".
Jeżeli nie lubicie malin możecie zamienić dżem na jakikolwiek Wasz ulubiony. 

Dwa pozostałe wypieki znajdziecie klikając na linki:

- Czekoladowe babeczki (z przepisu wyjdzie Wam około 12 dużych babeczek)
- Torciki serduszka (przepis na 2 torciki, każdy o wielkości mniej więcej dłoni)

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Przepis mojego autorstwa

Składniki na ciasto:


  • 250 gramów mąki
  • 60 gramów dobrego kakao
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 400 gramów cukru
  • 450 gramów ciemnej czekolady
  • 450 gramów masła
  • 125 ml kwaśnej śmietany
  • 185 ml pełnego mleka
  • 2 łyżki oleju
  • 4 jajka


Wykonanie:

1. Gotując na małym ogniu rozpuść masło, czekoladę i mleko. Mieszaj do połączenia się składników. Nie doprowadź do wrzenia. Kiedy składniki się rozpuszczą odstaw do ostygnięcia.
2. Ubij jajka z cukrem, aż nabiorą kremowego koloru i masa będzie puszysta.
3. Dodaj do jajek olej i śmietanę (w temp. pokojowej). Miksuj.
4. Przesiej przez sito mąkę, kakao, proszek do pieczenia i sodę oczyszczoną.
5. Dodaj suche składniki do masy jajecznej. Miksuj do połączenia się składników.
6. Chłodną masę czekoladowo-maślaną wlewaj powolnym strumieniem do ciasta. Miksuj na średnich obrotach.
7. Przygotuj 23 cm tortownicę o wysokich ściankach. Natłuść ją masłem i posyp kaszą manną.
8. Przelej ciasto do tortownicy i piecz w nagrzanym do 160 stopni C piekarniku. Ciasto będzie się piekło około półtorej godziny. Sprawdzaj patyczkiem czy jest upieczone.
9. Upieczone ciasto odstaw do ostygnięcia.
10. Zimne przekrój na pół.


Przepis zaadaptowany z książki "Rose's Heavenly Cakes" napisanej przez Rose Levy Beranbaum  

Składniki na masę:


  • 1 szklanka zimnej kremówki
  • pół szklanki malinowego dżemu (bez pestek)


Wykonanie:

1. W rondelku na małym ogniu rozpuść dżem. Mieszaj, żeby się nie przypalił. Gotowy odstaw do całkowitego ostygnięcia.
2. Do miski wlej kremówkę. Ubijaj na szybkich obrotach.
3. Kiedy będzie prawie ubita zacznij stopniowo dodawać dżem.
4. Ubitą śmietanę rozsmaruj na spodzie ciasta. Przykryj drugim. Wstaw ciasto na około godzinę do lodówki.

Dżem naturalnie wzmocni bitą śmietanę. Nie trzeba do masy dodawać żelatyny.


    

6 komentarzy:

  1. Oluś wygląda rewelacyjnie, kuszą mnie maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś zdecydowanie zrobiłam źle...
    Moje ciasto padło a ze śmietany po dodaniu dżemu zrobił się serek:/
    Co popsułam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Bardzo mi przykro, że ciasto nie wyszło. Trudno jest mi określić co poszło nie tak. Ciasto robiłam kilka a krem kilkanaście razy i obeszło się bez problemów.
      Jedyne co przychodzi mi do głowy w sprawie bitej śmietany, to możliwość, że dodałaś za ciepły dżem lub za długo ubijałaś kremówkę.

      Usuń
  3. Witam powyżej ktoś napisał, że ciasto jej nie wyszło - pomimo tego postanowiłam je zrobić. Mi się udało! Jest przepyszne. Masę zrobiłam z dżemem wiśniowym (bałam się, ale obeszło się bez jakicholwiek problemów!). To najbardziej czekoladowe ciasto, jakie kiedykolwiek jadłam. Rodzina prosi o jeszcze. Gosia

    OdpowiedzUsuń