5 kwietnia 2012

BUŁKI Z SUSZONYMI POMIDORAMI I SŁONECZNIKIEM


Na wielkanocne śniadanie - świeże bułeczki. Wyszły chrupiące i ładnie wyrosły. Przygotowanie bułek zajęło mi nieco ponad 2 godziny (włącznie z wyrastaniem ciasta). 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Zainspirowałam się przepisem ze strony: Pracownia Wypieków. Liska dodała rozmaryn, ale w mojej rodzinie nie przepadamy za tym ziołem, więc pominęłam go w składnikach. 


Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki soli
  • 3/4 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka suszonych drożdży
  • 2 łyżki oliwy z oliwek lub topionego masła
  • 280 ml letniej wody
  • 30 g pestek słonecznika
  • 50 g suszonych, miękkich pomidorów, pokrojonych

Wykonanie:


1. Do miski przelej wodę, olej i sól. Wsyp drożdże i cukier. Zamieszaj i odstaw na około 10 minut w ciepłe miejsce. Drożdże zaczną pracować. 
2. Stopniowo wsypuj mąkę i zagniataj ciasto - początkowo będzie się bardzo kleiło do rąk. 
3. Kiedy ciasto będzie gładkie dodaj pozostałe składniki - pestki i pomidory.
4. Przełóż ciasto do miski posmarowanej oliwą i przykryj ściereczką. Odstaw do wyrośnięcia na 1 godzinę.
5. Z ciasta uformuj około 10 bułek. Ułóż je na dużej natłuszczonej i posypanej mąką blasze. Pamiętaj o zostawieniu odstępów pomiędzy bułkami. Odstaw do wyrośnięcia na 30 minut.
6. Nagrzej piekarnik do 200 stopni C.
7. Wstaw blachę do piekarnika.
8. Piecz około 20 minut - do zrumienienia bułek.
9. Upieczone przestudź na kuchennej kratce.

5 komentarzy:

  1. Mmm...takie bułeczki na śniadanko...pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomniałaś mi, że dawno nie piekłam pieczywa! Bułeczki wyglądają pysznie, nie wpadłam na to, żeby zrobić je na śniadanie wielkanocne, ale to mogłaby być bardzo miła tradycja :)
    Wesołych!
    Pozdrawiamy,
    Mrs. & Mr. Sandman

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzoi szybkie buleczki! Dawno nie pieklam nic na drozdzach, a cos mi sie zdaje, ze bylaby to mila odmiana od zakwasowych chlebow... A suszone pomidory uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio mam fazę na suszone pomidory, dlatego takie bułeczki na 100% by mi smakowały :) Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń