20 kwietnia 2012

ŁOSOŚ W CHRZANOWYM SOSIE


Nadrabiam wielkanocne zaległości. Przepis Adama Chrząstowskiego (nic nie zmieniałam, więc cytuję za autorem). 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki:


  • 750 g fileta łososia 
  • 1/3 litra mleka
  • 2 łyżki mąki
  • ½ kostki masła
  • 1 szklanka tartego chrzanu
  • 1 cytryna
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 3 łyżki siekanej natki pietruszki
  • 12 różyczek blanszowanego brokułu
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • olej




Wykonania:

1. Łososia pokrój na steki, przypraw i lekko obsmaż. Przełóż do naczynia do zapiekania, wysmarowanego tłuszczem. 
2. W rondlu rozpuść masło, a w nim rozprowadź mąkę. Zagotuj, dodaj sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Zdejmij z ognia i mieszając rozprowadź zasmażkę mlekiem. Gdy dokładnie wszystko się połączy ponownie zagotuj mieszając i dodaj odciśnięty chrzan i sok z cytryny. 
3. Powstały sos nałóż na steki z łososia. 
4. Całość obłóż różyczkami brokułu i posyp posiekanym jajkiem, wymieszanym z natką pietruszki. 
5. Piecz w piekarniku o temperaturze 190 stopni C przez 15-20 minut.

6 komentarzy:

  1. Wprawdzie wielkanoc juz za nami, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by taka rybke przygotowac w zwykly dzien :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łosoś to moja zdecydowanie ulubiona ryba, ale tak podanej jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też bardzo lubię łososia i mam na niego taki ulubiony sposób... muszę kiedyś w końcu napisać. I ten chrzan nie piecze zbyt mocno? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis wygląda świetnie, mam tylko pytanie "techniczne" - gdzie w Liverpoolu kupiłaś chrzan? Pozdrawiam również z wyspy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Moniko :) Co jakiś czas rodzina obdarowuje mnie paczkami z Polski :).

      Usuń
  5. To jest bardzo ciekawa propozycja taki sos do łososia, zresztą na zdjęciu prezentuje się bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń