26 kwietnia 2012

PODSUMOWANIE AKCJI "CIASTA ŚWIATA"



Jakiś czas temu zakończyła się moja akcja " Ciasta Świata". Serdecznie dziękuję wszystkim autorom blogów, którzy wzięli w niej udział. Razem zebraliśmy pokaźną ilość przepisów z różnych stron globu.

Akcja "Ciasta Świata" była przeprowadzana równocześnie na dwóch stronach internetowych: Zmiksowani.pl i Durszlak.pl.

Poniższe podsumowanie zawiera przepisy na wypieki z obu stron.

Zapraszam do odwiedzenia blogów biorących udział w akcji :) 




Algieria

Szlakiem daktyli: Chamia


Australia

Moje Małe Czarowanie: Sernik z mascarpone na kokosowym spodzie


Austria

My sweet life, my tasty world: Muzyczny apfelstrudel

Kulinaria Rogatka: Tort Sachera


Życie w apetycie: Tort Sachera 

Da leccarsi le dita...: Torta Sacher



Brazylia



Chile



Czechy



Egipt



Finlandia

Kitty's Cookbook: Fińskie tarty Runeberga - Runebergintorttu

Kitty's Cookbook: Laskiaispulla - fińskie ciasto na ostatki

W pewnej kuchni na Wyspach...: Prosto z Finlandii. Tiikerikakku, czyli tygrysie ciasto. 


Francja 


Moje domowe kucharzenie: Brioche

Moje domowe kucharzenie:  Ciasteczka francuskie

Bernika-moj kulinarny pamietnik: Clafoutis z wiśniami i migdałami 

Lejdi of the house: Francuska klasyka: Dacquoise...



Moja przygoda kulinarna: Francuskie makaroniki


Przepisy Aleksandry: Klasyczna Tarte Tatin


Dusiowa kuchnia: Miłość po francusku 

Mr. & Mrs. Sandman: Pada śnieg, pieczemy keks!

52 tygodnie w kuchni: Palmiers (sobotnie śniadanie)

Moje domowe kucharzenie: Paryskie brioszki 

Moje domowe kucharzenie: Poduszeczki półfrancuskie

Sister's Cooking: Tarta Tatin na spodzie francuskim

Kuchnia Josi: Tarta z jabłkami i żurawiną

Bernika - Moj kulinarny pamietnik: Tort Opera 

Z kartoflanego pola: Wieniec Trzech Króli


Grecja

Moje Małe Czarowanie: Babka grecka


Gęba w niebie: Karythopita


Iran

52 tygodnie w kuchni: Perskie ciasto w miłości

Honey & Lemon: Perskie ciasto miłości



Irlandia

Słodkie bajki Małej Piekarki: Ciasto na ciemnym piwie


Izrael



Jamajka

Nie - Typowe Wypieki: Jamajskie ciasto rumowe


Japonia


Mirabelkowy blog: Ciasto z zieloną herbatą 

Z zapachem wanilii we włosach: Ciasto z zieloną herbatą

Przepisy Aleksandry: Rolada Earl-Grey

Przepisy Aleksandry: "Sushi" z czerwonym kawiorem



Kolumbia

Moje domowe kucharzenie: Kolumbijskie chrusty

Moje domowe kucharzenie: Pasteles cocoa 


Liban



Meksyk


In cooking we trust: Torta de cielo

Przepisy Aleksandry: Torta de tres leches


Niemcy


Domowe Wypieki: Dresdner Eierschecke

Sisters' cooking: Pączki berlinki

Bernika - moj kulinarny pamietnik: Tort księcia regenta 


Moja przygoda kulinarna: Vanillekipferl pachnące wanilią


Rosja

Moje domowe kucharzenie: Babeczki rosyjskie

Moje domowe kucharzenie: Pluszki - rosyjskie bułeczki


RPA

Przepisy Aleksandry: Malvapoeding 


Salvador

Nie - Typowe Wypieki: Quesadilla Salvadorena


Szwecja

Atelier Patisserie: Lussekkater. Szwedzkie bułeczki szafranowe


Szwajcaria

Bernika-moj kulinarny pamietnik: Szwajcarska rolada z herbatą matcha i malinami


Turcja

Bake & Taste: Ciasto kawą polane

Turcja od kuchni: Revani czyli na słodko po turecku

Biblia Smaków: Tureckie ciasto jogurtowe z syropem z cytryny i pomarańczy


USA


Nie - Typowe Wypieki: Amerykański White Cake


Bernika - moj kulinarny pamietnik: Amerykańskie pączki dyniowe czyli Pumpkin doughnuts

Bernika - moj kulinarny pamietnik: Babka cake z czekoladą i migdałami 

52 tygodnie w kuchni: Brownie

Smakocie i łakołyki: Brownies idealne!


Przepisy Aleksandry: Brownies z malinami

Moje domowe kucharzenie: Bułeczki amerykańskie 




Bernika - moj kulinarny pamietnik: Chlebek dyniowo-bananowy

Bernika - moj kulinarny pamietnik: Cytrynowa babka wg Waldorf Astoria 

Moje małe czarowanie: Czerwony tort - Red Velvet

Mr. & Mrs. Sandman: Doughnuts



Przepisy Aleksandry: Muffinki z bounty


Moje domowe kucharzenie: Muffiny capuccino z czekoladą 

Moje domowe kucharzenie: Mufiny jagodowe (amerykańskie)

Przepisy Aleksandry: Muffiny z czekoladą i ricottą

Moje domowe kucharzenie: Nowojorskie bułeczki 

52 tygodnie w kuchni: Pekan pie

Nie - Typowe Wypieki: Popovers orkiszowo-kokosowe


Kulinaria Rogatka: Pumpkin Pie

Dusiowa kuchnia: Red Velvet Cake 


Cucina della Felicita: Sernik nowojorski w wersji light


Przepisy Aleksandry: Tort czekoladowo-malinowy



Węgry

Moja pasja - moje gotowanie: Babka z białym pieprzem i gałką muszkatołową 

Staropolski zapiecek: Szarlotka rodem z Budapesztu

Studnia miodu: Węgierski deser - somloi galushka


Wielka Brytania




Przepisy Aleksandry: Bakewell tart 

52 tygodnie w kuchni: Banana  bread

Apetyt & Smak: Banoffi Pie

Sisters' cooking: Chlebek bananowy Sophie Dahl

Apetyt i Smak: Ciasteczka Banoffee

Przepisy Aleksandry: Ciasto cytrynowe z kandyzowanymi wiśniami

Słodkie bajki małej piekarki: Ciasto marchewkowe 

Bernika-Moj kulinarny pamietnik: Ciasto pomarańczowe czekoladowe

Moja Mała Kuchnia: Ciasto Simnel na Wielkanoc

Przepisy Aleksandry: Devonshire Scones

W pewnej kuchni na Wyspach...: Do kawy i herbaty. Parkin. 

Przepisy Aleksandry: Gateau Alexandra 

Anula's Kitchen: Gypsy tart...

Life of a Polish vegan: Jabłeczne  crumble z jeżynami


Życie w apetycie: London cheesecake

Pszczółkowe gotowanie: Malinowe crumble


Bernika - Moj kulinarany pamietnik: Osiem torcików kawowych w jednym 


52 tygodnie w kuchni: Tarta  Bakewell

Przepisy Aleksandry: Victoria Sponge Cake

Przepisy Aleksandry: Viennese Whirls 

Life of a Polish vegan: Wegańskie lemon drizzle cake 


Włochy



52 tygodnie w kuchni: Biscotti kawowo-czekoladowe

Mr. & Mrs. Sandman: Bomboloni

Da leccarsi le dita: Ciambella all' arancia



Bernika - Moj kulinarny pamietnik: Lodowe ciasto stracciatella 

Moja przygoda kulinarna: Ricciarelli

Człowiek jest tym, co zje...: Schacciata con l'uva


Para - Buch!: Świąteczne cantucci

Uwielbiam gotować: Tiramisu 

Da leccarsi le dita...: 'Tiramisu' alla pesca


Kulinaria Rogatka: Tiramisu z jeżynami

Da leccarsi le dita...: Torta sorrentina


Domowe Wypieki: Włoskie cantucci






--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przepisy, których pochodzenia nie sprecyzowali autorzy postów


Kuchnia arabska

Od chleba do nieba: Arabski tort Kodryt Kadyr

Szlakiem daktyli: Baqalawa, baklava

Szlakiem daktyli: Ciasteczka pomarańczowo-migdałowe

Z kartoflanego pola: Orientalny placek pomarańczowy

Nóż i Widelec: Sernik baklava z nutą pomarańczy i cynamonu

Szlakiem daktyli: Usbu al-zeinab


Inne

Waniliowa kuchnia: Ciasteczka herbaciane

Życie w apetycie: Grasshoper Pie

Moje małe co nieco: Placek cytrynowy Maund

Magia Cukru: Rajski tort jabłkowy

6 komentarzy:

  1. Dziękujemy za wspólną zabawę i masę inspiracji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. powstał świetny zbiór przepisów!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za świetną akcję..a z przepisów.. no ..może nie wszystkich na pewno skorzystam..

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej Olus ,ale wspaniale podsumowanie. Wrzuce dziś do siebie na bloga. Super, że napisałas alfabetycznie:)
    Teraz trzeba zrobić jedzenie dookola świata ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za fajną zabawę. Będę korzystała z tej książki. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie akcje... zawsze można znaleść to ulubione ciasto... Gratuluję wszystkim wygranej :*
    Pozdrawiam,
    SecretNataline

    OdpowiedzUsuń