14 kwietnia 2012

PUSZYSTE AMERYKAŃSKIE PANCAKES NA MAŚLANCE



A może naleśniczka na śniadanie? Pancakes na maślance są dużo bardziej puszyste i delikatne. Idealne na leniwe weekendowe śniadanie :). 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Przepis ze strony Joy of baking



Składniki na 5 grubych naleśników o średnicy małego talerza: 


  • 1 szklanka (około 130 gramów) mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżki cukru
  • 1 duże jajko
  • 1 szklanka maślanki
  • 3 łyżki roztopionego masła


Wykonanie:

1. Wymieszaj w misce wszystkie suche składniki. 
2. W drugiej misce połącz ze sobą wszystkie mokre składniki: masło, jajko, maślanka. 
3. Mieszając trzepaczką stopniowo dodawaj suche składniki do mokrych. Nie będzie wtedy grudek. Mieszaj tylko do połączenia składników. Zbyt długie mieszanie spowoduje, że naleśniki będą twardsze. 
4. Smaż z obu stron na mocno rozgrzanej patelni. 

:)

12 komentarzy:

  1. Jak ja lubię Twoje zdjęcia, są takie apetyczne, prawdziwe;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka mi cieknie... Przed wejściem na Twojego bloga nie byłam głodna, bo niedawno jadłam, ale jak zobaczyłam te naleśniki to chyba muszę spowrotem wrócić się do kuchni O.O

    OdpowiedzUsuń
  3. skubnelabym Ci troche tych placuszkow:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może by tak jutro na śniadanie? Pasują mi idealnie do leniwego niedzielnego śniadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj jak dawno nie jadłam pancakes. Wyglądają nieziemsko pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbowałam - pychota. Podałam je na obiad z gęstą śmietaną,odrobiną cukru i malinami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychota��!!! Właśnie wcinam

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre, także z modyfikacją jaką wprowadziłam (mielone siemię lniane z wodą zamiast jajka i mieszanka mąki kukurydzianej, ryżowej, owsianej i żytniej zamiast pszennej).

    OdpowiedzUsuń
  9. Idealne :) pyszne :) super proporcje :)

    Ale czy Wasze tez spijaja tluszcz z patelni jak szalone?

    OdpowiedzUsuń