21 kwietnia 2012

UWAGA! UWAGA! KONKURS!



Obiecany konkurs z okazji 500 facebookowych fanów "Przepisów Aleksandry" :)

Nagrodzone zostaną dwie osoby: 

Miejsce pierwsze: książka Nigelli Lawson "Jak być domową boginią"

Miejsce drugie: książka Ewy Oranowskiej-Lasockiej "Przez żołądek do serca mężczyzny. Przepisy kuchni domowej"

Co trzeba zrobić, aby wygrać nagrody:

1. Polubić fanpage mojego bloga na facebooku (https://www.facebook.com/Przepisy.Aleksandry)

2. Udostępnić zdjęcie na swojej ścianie.

3. W komentarzach do wpisu na temat konkursu odpowiedzieć na pytania:

Jakiego Twojego ulubionego przepisu na ciasto brakuje na moim blogu (http://przepisy-aleksandry.blogspot.co.uk/)? Dlaczego to ciasto jest takie wyjątkowe? Zachęcam do zostawiania przepisów :) 

Osoby, które nie spełnią 3 wyżej wymienionych warunków będą pominięte w konkursie.

Jury składające się z 3 osób (mnie, mojej Mamy i mojego Brata) wybierze najlepsze dwie odpowiedzi :).

Ten konkurs jest w całości sponsorowany przeze mnie, więc nie jest to akcja promocyjna jakiejkolwiek firmy. Nagrody mogą być wysłane tylko na terytorium Polski!

Konkurs potrwa do 29 kwietnia do godziny 21:00. Ze zwycięzcami skontaktuję się poprzez wiadomości na facebooku.

Zapraszam do zabawy :)

12 komentarzy:

  1. Gratuluję na wstępie.
    Mnie brakuje przepisu na 3-bita :) To ciasto proste, wykona je każdy początkujący, ale zaskoczy też smakiem tych na poziomie zaawansowanym. Sama wykonałam to ciasto jako miłośniczka tego batonika, dopiero zaczynając przygodę z ciastami. Do dziś jest to ulubione ciasto mojego Pawła, a cała rodzina się nim zachwyca za każdym razem. Polecam do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mi brakuje większej ilości muffinek:), jestem ich maniaczką:). Brakuje mi muffinek z bananem i krówką.
    Muffinki są proste do zrobienia, a co najważniejsze robi się je szybko:).

    Polubione na fb jako Monika Teresa

    OdpowiedzUsuń
  3. A mi brakuje większej ilości muffinek:), jestem ich maniaczką:). Brakuje mi muffinek z bananem i krówką.
    Muffinki są proste do zrobienia, a co najważniejsze robi się je szybko:).

    Polubione na fb jako Monika Teresa

    OdpowiedzUsuń
  4. A mnie brakuje przepisu na deser w postaci ciasta Tiramisu! Dlaczego właśnie to ciasto jest takie wyjątkowe? Bo uwielbiają je wszyscy, Ci duzi i ci mali. Bo jest kremowe i mega kawowe. Bo można przygotować je w wersji dla dzieci i dla dorosłych. Bo nie ma żadnych wad, poza jedną...bardzo szybko znika z talerza.
    Blog polubiony na FB jako Aleksandra Kocjan-Dziatłowicz
    Przepis na tiramisu (w dwóch wersjach)

    Wersja z żółtkami
    Składniki:

    2 duże opakowania podłużnych biszkoptów (np. Lajkonik)
    500 g serka mascarpone
    4 żółtka
    250 ml naparu mocnej kawy (może być rozpuszczalna)
    50 ml likieru amaretto (lub 1 łyżeczka aromatu rumowego)
    3 łyżki cukru pudru
    3 łyżki gorzkiego kakao
    wiórki gorzkiej czekolady (opcjonalnie)


    Żółtka ubijamy z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy po łyżce serka mascarpone cały czas ubijając. Blaszkę wykładamy częścią biszkoptów. Do kawy dolewamy likier (lub olejek) i nasączamy nią biszkopty. Wykładamy 1/2 masy z mascarpone i żółtek. Posypujemy obficie gorzkim kakao. Na masie układamy kolejną porcję biszkoptów, nasączamy je kawą i wykładamy masę. Posypujemy kakao. Na wierzchu układamy ostatnią porcję biszkoptów i nasączamy je pozostałą kawą. Posypujemy obficie kakao lub startymi wiórkami czekolady. Schładzamy w lodówce przez 2-3 godziny. Smacznego!


    Wersja ze śmietaną kremówką
    Składniki:
    2 duże opakowania podłużnych biszkoptów (np. Lajkonik)
    500 g serka mascarpone
    250 ml śmietany kremówki (30 %)
    250 ml naparu mocnej kawy (może być rozpuszczalna)
    50 ml likieru amaretto (lub 1 łyżeczka aromatu rumowego)
    3 łyżki cukru pudru
    3 łyżki gorzkiego kakao
    wiórki gorzkiej czekolady (opcjonalnie)

    Schłodzoną śmietanę kremówkę ubijamy z cukrem pudrem na sztywno. Dodajemy po łyżce serka mascarpone cały czas ubijając. Blaszkę wykładamy częścią biszkoptów. Do kawy dolewamy likier (lub olejek) i nasączamy nią biszkopty. Wykładamy 1/2 masy z mascarpone i śmietany. Posypujemy obficie gorzkim kakao. Na masie układamy kolejną porcję biszkoptów, nasączamy je kawą i wykładamy masę. Posypujemy kakao. Na wierzchu układamy ostatnią porcję biszkoptów i nasączamy je pozostałą kawą. Posypujemy obficie kakao lub startymi wiórkami czekolady. Schładzamy w lodówce przez 2-3 godziny. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi brakuje przepisu na sucharkowy placek! :) Dokładny przepis mam na kartce, który mam u teściowej, ale podam teraz mniej więcej z czego się on składa :)

    Spód ciasta robimy z pogniecionych sucharków i nutelli :) Wkładamy go do blaszki i "uklepujemy" :) Na to kładziemy ubitą śmietanę kremówkę połączoną z serkiem mascarpone i żelatyną rozpuszczoną w odrobinie wody :) Na górę tego magicznego kremu wylewamy galaretkę wiśniową zrobioną na soku wiśniowym i wydrylowane wiśnie! :)

    Placek jest wyśmienity, rzadko spotyka się go w domach :) przynajmniej u mnie i moich znajomych! :)
    A spód sucharki z nutellą jest niesamowity! :)

    pozdrawiam :)

    Joasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie brakuje ciasta rumowego. Ciasto zachwyca swą delikatną i puszystą masą rumową na mięciutkim biszkopcie, a jego smak dopełnia cytrynowy lukier.Prawdziwa rozkosz dla podniebienia.
      Oto przepis:
      Biszkopt (twój ulubiony)

      Masa:
      2 jajka
      4 łyżki cukru
      2 masła
      1/2 szkl rumu
      1 łyżka kakao

      Dodatkowo:
      trochę rumu do namoczenia herbatników
      herbatniki
      szklanka cukru pudru
      sok z cytryny

      Jajka i cukier ubić na parze, na puszystą masę (ok. 20minut).Masło utrzeć na puch i połączyć z masą jajeczną, powoli dolewać rum, dodać kakao.
      Biszkopt nasączyć sokiem, posmarować masą. Herbatniki moczyć w rumie i kłaść na masę. Z cukru pudru i odrobiny soku z cytryny zrobić lukier,polać ciasto.

      Usuń
  6. Mnie brakuje zwykłego drożdżowego ciasta, z owocami sezonowymi (truskawki, jagody, maliny, porzeczki, agrest...albo wszystko razem? ;)). Sama takiego jeszcze nie robiłam (boję się zakalca), więc nie podam przepisu, ale uwielbiam je w wykonaniu mojej babci - mistrzyni ciast drożdżowych.

    Dlaczego akurat to jest takie niezwykłe? Może dlatego, że łączy ciasto drożdżowe (mój ulubiony rodzaj ciasta, puszyste, lekkie i rozpływające się, a do tego całkiem zdrowe, jeśli porównać na przykład z kruchym. I kojarzy się z dzieciństwem i latem) z owocami sezonowymi. Może dlatego są wyjątkowe, bo tak człowiek nie umie się nimi nacieszyć - są w końcu tylko w sezonie, a te sprowadzane - wiadomo - cóż się może równać z naszymi, polskimi? To połączenie sprawia, ze potrafię zjeść nawet dwa kawałki, a sama nie lubię słodyczy. A tym bardziej ciast :)

    Pozdrawiam,
    mollisia

    (mollisia@gazeta.pl)
    FB polubione jako Walka w Kuchni

    OdpowiedzUsuń
  7. Po pierwsze chciałabym bardzo pogratulować wspaniałego bloga i tak licznego grona fanów:) Sama się do nich zaliczam już od dawna:) I podobnie jak Tobie, mnie też niedawno pokazało się na FB "500".
    A co do ciasta, jakie chciałabym, aby się tutaj pojawiło, a sama przygotowałam i bardzo nam smakowało to:

    Stracciatella z truskawkami
    zdjęcie mojego ciasta: http://uwielbiamgotowac.blogspot.com/2011/06/stracciatella-z-truskawkami.html
    Pyszne, bardzo efektowne ciasto wypełnione śmietanowo-serowym kremem z kawałkami czekolady oraz całymi truskawkami, które ślicznie wyglądają w przekroju:)

    Biszkopt:
    6 jajek
    ¾ szklanki mąki pszennej
    ¾ szklanki mąki ziemniaczanej
    1 szklanka cukru
    2 łyżki wody
    2 łyżeczki proszku do pieczenia

    Krem:
    500 g sera mascarpone
    250 g twarogu 3-krotnie zmielonego z wiaderka lub twarożku śmietankowego
    1 opakowanie cukru waniliowego
    80 g cukru
    4 łyżki soku pomarańczowego
    300 g słodkiej śmietany 30%

    Dodatkowo:
    2 czekolady gorzkie + trochę do posypania
    około 1 ½ kg truskawek
    200- 300g słodkiej śmietany 30%


    Dwie czekolady pokroić na małe kawałeczki.
    Biszkopt: Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Dalej ubijając dodać stopniowo cukier. Na końcu dodać po jednym żółtku. W miseczce wymieszać obie mąki z proszkiem do pieczenia. Przesiać do masy jajecznej i delikatnie wymieszać. Dodać wodę. Na końcu dodać kawałki z jednej czekolady. Delikatnie wymieszać. Formę prostokątną o wymiarach około 35x24cm wysmarować masłem lub margaryną i posypać bułką tartą. Gotowe ciasto przełożyć do formy i piec w nagrzanym piekarniku 20-25 min. w temperaturze 200 °C. Biszkopt po upieczeniu ostudzić i przeciąć na pół.
    Nadzienie: Truskawki oczyścić, umyć i osuszyć. Mascarpone, twaróg, cukier, cukier waniliowy i sok pomarańczowy wymieszać mikserem, aż cukier się rozpuści. Na końcu dodać kawałki drugiej czekolady. Osobno ubić 300 g śmietany i dodać do sera. Delikatnie wymieszać.
    Dolny spód ciasta włożyć do formy. Wyłożyć 1/3 kremu. Na kremie ułożyć truskawki rządkami (Można ułożyć truskawki jak ja, czyli jedna truskawka szpicem do góry, druga szpicem do dołu lub wszystkie szpicami do góry).
    Na truskawki wyłożyć resztę kremu. Przykryć drugą połową ciasta.
    300 g śmietany ubić i wyłożyć na cieście. Udekorować plasterkami truskawek
    i pokrojoną czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Sernikobrownie z truskawkami
    moje zdjęcie: http://uwielbiamgotowac.blogspot.com/2011/06/sernikobrownie-z-truskawkami.html
    Nieziemskie w smaku, wilgotne, ciasto czekoladowe z serową warstwą, słodycz przełamuje kwaskowatość truskawek:) Miałam spore obawy przed podjęciem decyzji o upieczeniu Sernikobrownie, gdyż jak powszechnie wiadomo brownie należy do ciężkich, zakalcowatych ciast. Teoretycznie nie może się nie udać, ponieważ spód jest wilgotny, pieczony bez dodatku proszku do pieczenia i mocno czekoladowy. Najlepiej smakuje dobrze schłodzone, prosto z lodówki. Zarówno ja, jak i cała rodzinka była wprost zachwycona tym ciastem!:)

    Składniki na formę 20x30 cm:
    200 g gorzkiej czekolady
    200 g masła
    300 g cukru pudru
    5 jajek
    100 g mąki
    500 g sera kremowego lub twarogu półtłustego (jak na sernik)
    cukier waniliowy lub 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
    200 g truskawek

    Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, ostudzić. Masło i 200 g cukru pudru zmiksować na gładką masę. Następnie dodać 3 jajka - wbijając po jednym i dobrze miksując przed dodaniem kolejnego. Wlać roztopioną czekoladę, dalej miksować. Następnie dodać mąkę. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej 3/4 masy czekoladowej.
    W drugiej misce utrzeć ser, resztę cukru, jajka i cukier waniliowy. Masa powinna mieć gładką konsystencję. Następnie wylać masę serową na masę czekoladową. Na wierzch wyłożyć resztę masy czekoladowej - wykładałam ją łyżką robiąc czekoladowe kleksy. Na końcu ułożyć przebrane owoce.
    Piec w temperaturze 170ºC przez około 45 - 60 minut (wystarczy 45 min). Studzić w ciepłym, ale otwartym piekarniku.

    Smacznego! :)

    imietelska@gmail.com
    na FB: ilka_86

    pozdrawiam serdecznie i miłego dłuuugiego weekendu życzę Tobie i Twojej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładny przepis :) chciałam go dodać wczoraj ale internet mi nie działał :(

    1 opakowanie sucharków pognieść i wymieszać z co najmniej 300 g Nutelli. Włożyć do blaszki u ugnieść. Odstawić na 30 minut do lodówki.
    ½ litra kremówki ubić z ½ szklanki cukru pudru. 2 opakowania serków mascarpone rozmieszać mikserem. 2 łyżki żelatyny rozmieszać w odrobinie gorącej wody, ostudzić. Wszystko razem wymieszać i nałożyć na sucharkowy spód.
    2 galaretki wiśniowe ugotować w wiśniowym soku (w 800 ml soku). Na masę z mascarpone wyłożyć wiśnie z soku a gdy galaretka zacznie tężeć nałożyć ją na masę z mascarpone i wiśnie. Wstawić do lodówki na 2 godziny. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  10. dodałam tutaj dokładny przepis na sucharkowy placek, ale nie pojawił się tutaj :(

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi brakuje przepisów na ciasta ekspresowe najlepiej z prodiża (bo niestety nie mam piekarnika...) Dlaczego takie ? Ponieważ często mam gości w stylu "będę u Ciebie za godzinę" i chciałabym podać jakieś szybkie domowe ciasto do kawy :)

    OdpowiedzUsuń