30 sierpnia 2012

PIWO IMBIROWE (wersja na drożdżach)


Szaleństwo na punkcie piwa imbirowego w mojej rodzinie trwa. Dzisiejszy przepis został wypróbowany przez mojego brata.
Na przygotowanie napoju trzeba przeznaczyć kilka dni.
Jeżeli nie macie czasu polecam wersję ekspresową, którą przyrządziłam parę dni temu: KLIK.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 




Składniki:

  • 1/3 łyżeczki drożdży instant
  • 2,5 łyżki świeżego przetartego na tarce imbiru (można dać 3 łyżki jeśli lubicie intensywny imbirowy smak)
  • 2 szklanki cukru
  • sok z jednej cytryny
  • około 1,5 litra ciepłej wody (nie gorącej!)
  • 12 rodzynek


Wykonanie:

1. Rozpuść drożdże i cukier w niewielkiej ilości ciepłej wody.
2. Dodaj imbir, sok z cytryny i resztę wody.
3. Przelej miksturę do dwóch półtoralitrowych butelek.
4. Do każdej z butelek wrzuć po 6 rodzynek.
5. Zakręć szczelnie butelki i odstaw w ciepłe miejsce (o to latem nietrudno :)).
6. Kiedy wszystkie rodzynki wypłyną na wierzch płynu - piwo będzie gotowe. Może to zająć kilka dni.
7. Gotowe piwo przelej przez sito.
8. Piwo imbirowe podawaj schłodzone. Można z lodem.

11 komentarzy:

  1. Wspaniałe :)
    Tylko zastanawiają mnie te szczelnie zakręcone butelki... Czy tam nie tworzy się dwutlenek węgla?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie się tworzył. Dlatego dwie butelki i najlepiej, żeby były plastikowe. Próbowaliśmy i nam nie wybuchły :)

      Usuń
  2. nigdy nie robiłam piwa, ale bardzo chętnie kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. A czuć tam później smak drożdży...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czuć zbytnio. W zasadzie powiedziałabym, że nie czuć wcale. To piwo ma dość specyficzny smak. Wydaje mi się, że smak imbiru jest na tyle intensywny, że dominuje nad smakiem drożdży.

      Usuń
  4. Hmmm mam świeże drożdże, ale nie wiem jak gramowo je zamienić...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Wiem, że są dostępne w internecie przeliczniki :)

      Usuń
  5. Mam pytanie - ile cukru trzeba dodać? Nie ma tego w przepisie.........

    OdpowiedzUsuń