16 marca 2013

JAJECZNY PASZTET WIELKANOCNY


Przepis na ten pyszny wielkanocny pasztet moja Mama dostała od swojej siostry Alicji. To bardzo proste danie, które jest naprawdę smaczne i będzie ładnie wyglądać na wielkanocnym stole. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 







Składniki:


  • 10 jajek ugotowanych na twardo
  • pęczek szczypiorku
  • 40 dkg pieczarek
  • 1 cebula
  • 0,5 puszki groszku (dałam jeszcze z 2 łyżki marchewki ze słoika)
  • 5 łyżek bardzo drobno pokrojonego sera żółtego
  • 2 jajka (surowe)
  • 4 łyżki śmietany kwaśnej 18%
  • 4 łyżki majonezu
  • sól
  • pieprz





Wykonanie:

1. Pieczarki obierz, umyj i zetrzyj na tarce o grubych oczkach.



2. Usmaż pieczarki na niewielkiej ilości oleju. Wyłóż pieczarki z patelni do miseczki i odstaw do ostygnięcia.


3. Cebulę pokrój w drobną kostkę i usmaż. Również odstaw do ostygnięcia.


4. Jajka zetrzyj na tarce o grubych oczkach.



5. Szczypiorek pokrój w drobną kostkę.



6. Wymieszaj ze sobą wszystkie składniki na pasztet.



7. Przełóż masę do posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą formy.



8. Piecz w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni przez około godzinę.
9. Pasztet zostaw do ostygnięcia i następnie podawaj w plastrach.


   

36 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie i pewnie tak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ah jak dobrze że zbliżają sie święta i czas pasztetu ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmmmmmmmm aż mi zapachniało, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki pyszny i kolorowy! Z chęcią bym skosztowała ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Zwykłego pasztetu nie lubię i nie jadam, ale taki jajeczny, to z chęcią bym spróbowała :D Wygląda naprawdę pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę spróbować zrobić na święta!

    OdpowiedzUsuń
  7. PYSZNIE WYGLADA ..A JAK SMAKUE TO SIE PRZEKONAM JAK ZROBIE....

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm. Wyglada smakowicie! Dzisiaj zrobię ogorkowa wedle twojego przpisu. Z pasztetem poeksperymentuje w Święta. Przypomina z wyglądu trochę nut roast z warzywami.
    Ps. Brawo za apetyczne fotki!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Święta idą !!! A ten przepis wygląda bardzo świątecznie , więc trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Święta idą !!! Wygląda pysznie i świątecznie:) Trzeba spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Definitywnie zrobie tak pysznie wygladajacy pasztecik na nadchodzace swieta :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie wyjęłam pasztet z piekarnika (jakieś 10 minut temu) i 1/3 już nie ma ;)
    Super przepis, polecam! Tylko ja zamiast groszku dałam kukurydzę (bo groszku nie lubię) i trochę więcej żółtego sera. Obawiam się,że w takim tempie nie spróbuję go na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyszedł i Pani smakuje :)). Pozdrowienia i wesołych świąt!

      Usuń
  13. czy pieczarki posolic w trakcie pieczenia? czy w trakcie smazenia cebuli rowniez ja posolic ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od upodobania. Ja nie soliłam pieczarek podczas smażenia. Doprawiałam masę, gdy wszystkie składniki były wymieszane. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. dziekuje za szybka odpowiedz :) szczegolnie ze teraz jestem w trakcie robienia tego pasztetu. Pozdrawiam serdecznie i zycze wesolych, zdrowych i spokojnych swiat :) napisze jutro jak smakowalo - bo robie to specjalnie dla mojej przyszlej tesciowej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również życzę wesołych i spokojnych Świąt :). Proszę daj mi znać czy teściowej smakowało :)

      Usuń
  15. Mojej przyszłej teściowej smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  16. jakie są wymiary foremki? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie będę mogła w tym momencie pomóc, bo piekłam pasztet u mamy. Kiedy będę rozmawiać z mamą to poproszę ją o wymierzenie foremki. Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. A ja mam pytanie, czy można pominąć majonez? Ps. Pasztet wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majonez jest swoistym spoiwem. Nigdy nie robiłam tego pasztetu bez majonezu, ale można spróbować upiec danie bez niego, a jedynie zwiększyć nieco ilość śmietany.

      Usuń
  18. Dziekuję za odpowiedź. Spróbuję zrobić bez majonezu. Dam znać jak wyszło, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Zrobiłam, wyszedł pyszny, zamiast majonezu dałam 6 łyżek kwaśnej śmietany. Pycha, do powtórzenia na Święta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz, na pewno będzie on przydatny dla pozostałych czytelników :). U nas też będziemy robić ten pasztet na święta :). Pozdrawiam!

      Usuń
  20. Zgadzamy się z innymi opiniami, że pasztet jest pyszny. Bardzo fajny pomysł na danie wielkanocne.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pasztecik przepyszny zrobiłam na święta wszyscy się zajadali. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Robimy taki od wieeelu wielu lat. Wszystkim niesamowicie smakuje i czekamy juz na niego w święta. I do niego sos jogurtów ze szczypiorkiem doprawiony solą i pieprzem mmmmniam:-)

    OdpowiedzUsuń
  23. czy jajka surowe należy najpierw roztrzepać zanim dodam do pozostałych składników?

    OdpowiedzUsuń