1 kwietnia 2013

MOJITO - KUBAŃSKIE ORZEŹWIENIE


Mojito powstało na Kubie w pierwszej połowie XX wieku. Orzeźwiające działanie drinka pasuje do gorącego klimatu wyspy. Obecnie mojito jest jednym z modniejszych drinków w barach na całym świecie.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki na jednego drinka:

  • liście mięty (około 6 listków) + dodatkowe do dekoracji
  • pokruszony lód
  • 50 ml jasnego rumu
  • 2 łyżeczki brązowego cukru
  • woda gazowana
  • 25 ml soku z limonki (opcjonalnie)
  • plastry/ćwiartki limonki (u mnie też cytryna, co jest niezgodne z oryginalnym przepisem)




Wykonanie:

1. Mojito przygotowuje się w szklance (typu highball), w której będzie pity drink.
2. Przesyp do szklanki cukier, owoce, miętę i rozetrzyj je moździerzem.
3. Przesyp do szklanki lód, następnie zalej to sokiem z limonki, rumem i wypełnij szklankę wodą gazowaną.
4. Ozdób drinka dodatkowymi liśćmi mięty

Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Ooo tak, napiłabym się , gdyby tylko było cieplej.. eh.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moj maz robi mi czesto w sobote wieczorem, jest mistrzem w tej sprawie ..Dodaje limonade zamiast wody gazowanej ... I jeszcze likier mietowy ...
    W kazdym razie nie chce sie nauczyc bo lubie jak mi serwuje Mojitos :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka minut temu Pani Fox Ana podesłała zdjęcie mojito. Bardzo dziękujemy.

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1104628829.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń