30 czerwca 2013

SAŁATKA BROKUŁOWA Z KURCZAKIEM


Po kilku latach uległam namowom mojej córki i postanowiłam zacząć brać czynny udział w prowadzeniu jej bloga. Niniejszym witam Was serdecznie i zapraszam do wypróbowywania moich potraw :). 

Dzisiejszy przepis dostałam od mojej siostry Alicji. Sałatka jest bardzo syta i zdrowa. Można zastąpić nią obiad lub wziąć na lunch do pracy. 


Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:


  • kapusta pekińska lub sałata lodowa
  • 1 blanszowany brokuł
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 duży ogórek
  • 2 garści prażonego słonecznika
  • 1 opakowanie serka (naturalnego kremowego) Turek (450 gramów)
  • 200 gramów jogurtu naturalnego
  • 4 łyżki majonezu
  • od 4-5 ząbków czosnku, przeciśniętych przez praskę
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:

1. Pokrój piersi z kurczaka w średnią kostkę. Przypraw mięso solą i pieprzem. Usmaż na oleju. Odstaw do ostygnięcia.
2. W tym czasie wyłóż dno salaterki pokrojoną kapustą lub poszarpaną sałatą.





3. Na kapustę wyłóż różyczki brokuła.



4. Następnie przełóż do salaterki kurczaka.



5. Na kurczaka wyłóż pokrojonego w kostkę ogórka.



6. Wymieszaj ze sobą składniki na sos: sól, pieprz, czosnek, jogurt, serek.
7. Sos podawaj w osobnym naczyniu (zapobiegnie to zmiękczeniu się składników).
8. Po polaniu sosem porcji sałatki posyp ją słonecznikiem.

Smacznego :))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz