23 listopada 2013

SERNIK Z KREMEM POMARAŃCZOWYM I PIERNIKOWYM SPODEM


Zapachy budzą nasze wspomnienia...dla mnie zapach pomarańczy przypomina święta i to właśnie pomarańczowe desery lubię przygotować na Boże Narodzenie najbardziej. 
Do mojego dzisiejszego sernika potrzebny będzie krem pomarańczowy (pomarańczowy curd), na który przepis podałam wcześniej na blogu. 
Do masy serowej nie użyłam cukru, ponieważ krem pomarańczowy i biała czekolada nadadzą ciastu odpowiedniej słodyczy.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 

Sernik ma średnicę 20 cm.

Składniki na spód:

  • około 1-1,5 szklanki zmielonych, twardych pierniczków (użyłam speculaas z lidla)
  • kilka łyżek roztopionego masła


Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C.
2. Połącz mąkę pierniczkową z masłem (masa powinna się bardzo łatwo kształtować, ale nie może być też zbyt tłusta), następnie wyłóż nią spód tortownicy i ugnieć.
3. Wstaw tortownicę do piekarnika i piecz przez około 10-15 minut. 
4. Odstaw do całkowitego wystudzenia.  



Składniki na masę serową:

  • skórka otarta z dwóch pomarańczy
  • łyżeczka esencji waniliowej (użyłam pasty waniliowej)
  • 2 duże jajka
  • 150 gramów białej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej
  • 1 budyń waniliowy (opakowanie na pół litra mleka)
  • mniej więcej słoiczek pomarańczowego curdu 
  • 600 gramów tłustego twarogu trzykrotnie mielonego lub takiego z wiaderka (w sklepie wybierz taki z największą ilością tłuszczu) 
  • pół szklanki śmietany kremówki, 36%


Wykonanie:

1. Do miski przełóż prawie wszystkie składniki (oprócz pomarańczowego curdu i białej czekolady). 
2. Krótko mieszaj masę trzepaczką, chodzi tylko o połączenie się składników. Masy serowe nie mogą być zbyt napowietrzone. 
3. Stopniowo wlewaj do masy białą czekoladę (powinna być chłodnawa). 
4. Przelej masę do tortownicy. 
5. W kilku miejscach na wierzchu ciasta wyłóż po łyżeczce kremu pomarańczowego. 
6. Wstaw tortownicę do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C. Na spód piekarnika wstaw dużą blachę wypełnioną wodą. 
7. Piecz sernik przez 10 minut. Po tym czasie zmniejsz temperaturę do 160 stopni, przykryj tortownicę folią aluminiową i piecz przez około godzinę (wszystko zależy od piekarnika). 
8. Upieczone ciasto zostaw w wyłączonym i zamkniętym piekarniku do całkowitego ostygnięcia.
9. Następnie przełóż tortownicę do lodówki na całą noc. 

Smacznego :)


9 komentarzy:

  1. Z piernikowym spodem musiał być cudny !

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie akurat dzisiaj bardzo podobny sernik :) Z piernikowym spodem musi bardzo ciekawie smakować :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. świąteczny, z pomarańczą... pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz łączenie kilku smaków w wielu przepisach stało się regułą. Sama zrobiłam piernik z makiem :) Wychodzi to na dobre i potrawom i nam smakoszom. Świetnie to zrobiłaś. Sama jestem ciekawa takiego połączenia piernika i sernika. Pozdrawiam, Krys

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach i u Ciebie też już świętami zapachniało, piękny serniczek:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie pozostaje nam nic innego tylko wypróbować ten przepisik!!! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie się piecze :)
    Ale jak mieszałam masę, to mi tak przyszło do głowy... Następnym razem rozpuszczę czekoladę w kremówce, wystudzę i domieszam do masy. W takiej formie czekolada nie zastyga zaraz po ochłodzeniu i nie tworzą się grudki jeśli cieplejsza niż masa serowa.

    OdpowiedzUsuń