4 lutego 2014

KOKOSOWE MAKARONIKI (KOKOSANKI BEZGLUTENOWE)


Kokosanki upiekłam w podzięce dla mojej koleżanki z pracy Angie. Zrobiła mi niedawno ogromną niespodziankę i w taki słodki sposób chciałam się jej odwdzięczyć. 

Makaroniki to jedne z najstarszych ciastek na świecie (prawdopodobnie znane były już w IX w.). Wersja kokosowa jest bardzo popularna w krajach anglosaskich i Holandii. 

Przepis ze zdjęciami krok po kroku. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 

Recepturę dostałam od koleżanki.

Składniki na 12 ciastek:

  • 200 gramów wiórków kokosowych (plus dodatkowa łyżka do dekoracji)
  • 200 gramów mleka skondensowanego słodzonego
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 1 duże białko
  • szczypta soli
  • polewa czekoladowa



Wykonanie:

1. Rozgrzej piekarnik do 160 stopni C. 
2. Do miski przełóż wiórki (200 gramów), mleko skondensowane i esencję waniliową. 


3. Wymieszaj składniki ze sobą. Powstanie bardzo gęsta masa. 


4. Ubij białko ze szczyptą soli na półsztywną pianę (zachowuje kształt, ale jest jeszcze trochę płynna). 


5. Bardzo delikatnie połącz masę kokosową z pianą. 


6. Uformuj z masy stożki (wielkości mniej więcej kulki lodów) i układaj je na papierze do pieczenia. 


7. Piecz około 30-40 minut. 
8. Upieczone i zimne ciasteczka maczaj w polewie czekoladowej (swoją zrobiłam z mlecznej czekolady, odrobiny masła i mleka). 



9. Zanim czekolada zastygnie udekoruj wierzch stożków wiórkami. 



Smacznego :)


Kokosowo

9 komentarzy:

  1. Wspaniałe... Już same zdjęcia z przygotowania są kuszące, a efekt końcowy - niebo! Dla oczu i zapewne kubków smakowych. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne. To ciastka mojego dzieciństwa. Zawszy wyjadałam do ostatniej kruszynki. A teraz patrzę na te śliczne z czekoladowymi czapeczkami, aż chciałabym jedno takie schrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. prościutkie i słodziutkie! Warto wypróbować":)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale kusząco wyglądają:):) i jakie piękne ujęcia;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kokosowe makaroniki schrupała Pani Michalina Petla z Bydgoszczy :)

    [img]http://i62.tinypic.com/bfm0dw.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń