16 czerwca 2014

ZUPA POMIDOROWA ZE ŚWIEŻYCH POMIDORÓW I Z MOZZARELLĄ


Zupa pomidorowa ze świeżych pomidorów to dla mnie smak lata. Aby zintensyfikować smak pomidorów do gotowania dodaję łodyżkę pomidorowego krzaczka.
Moją zupę podałam z mozzarellą, ale będzie też świetnie smakować z fetą, ryżem czy makaronem.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Wasze dzieło). 



Składniki:

  • 2 kg bardzo dojrzałych pomidorów (u mnie malinowe)*
  • kawałek pomidorowej łodyżki
  • 1 marchew
  • 1 pietruszka
  • pół małego pora
  • około pół litra drobiowego bulionu
  • pieprz
  • sól
  • płatki chilli
  • suszona bazylia
  • mozzarella w drobnych kulkach 
  • listki świeżej bazylii lub natki pietruszki do dekoracji
  • opcjonalnie kwaśna śmietana (nie dodawałam)



* po zakupie dobrze jest trzymać pomidory przez kilka dni na parapecie, aby dojrzały.

Wykonanie: 

1. Marchew i pietruszkę zetrzyj na tarce o grubych oczkach.
2. Pomidory sparz i obierz ze skórki. Łodygę nadłam w kilku miejscach,
3. Do garnka przełóż pokrojone pomidory, łodygę,  marchew, pietruszkę i por (pokrojony w drobne plasterki). Zalej warzywa bulionem i dodaj suszoną bazylię oraz chilli. Gotuj pod częściowym przykryciem.
4. Ugotowaną zupę (po około 20-30 minutach) dopraw pieprzem i solą.
5. Wyjmij łodyżkę i zmiksuj używając blendera.
6. Podawaj ze świeżymi ziołami, mozzarellą i ewentualnie śmietaną.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz