15 lipca 2014

SOS ŚMIETANOWY Z KURKAMI


Niestety mieliśmy gości i nie zdążyłam zrobić ładnego zdjęcia głównego :(. Musicie mi więc uwierzyć na słowo, że sos jest pyszny! Nadaje się do makaronów, mięs lub klusek śląskich. Jest kremowy, aromatyczny...jak ja kocham kurki!

Przepis ze zdjęciami krok po kroku. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).

Składniki:


  • 400 gramów kurek (u mnie świeże)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • około pół szklanki śmietany (u mnie kremówka 30% wymieszana z kwaśną 18% w proporcjach pół na pół)
  • bulion lub woda
  • duża garść poszatkowanej natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • łyżka mąki (jeżeli sos będzie zbyt rzadki)


Wykonanie:

1. Zeszklij cebulę pokrojoną w kostkę.
2. Kiedy będzie szklista dodaj do niej czosnek przeciśnięty przez praskę. Smaż około minuty.


3. Dodaj dokładnie umyte grzyby. 


4. Po jakimś czasie na patelni pojawi się bardzo dużo wody. 


5. Kiedy prawie cała woda wyparuje przełóż grzyby do rondla i zalej bulionem/wodą (płyn ma sięgać wierzchu grzybów). Gotuj około 10-15 minut na małym ogniu. 


6. Wymieszaj śmietanę z kilkoma łyżkami gorącego kurkowego sosu. 


7. Dodaj śmietanę do garnka z grzybami. Mieszaj. Gotuj do zgęstnienia sosu. 


8. Jeżeli wolisz gęste sosy zabiel go jedną łyżką mąki (mąkę wymieszaj z gorącym sosem i wlej do garnka ciągle mieszając. Po chwili powinien być już gęściejszy). 


9. Wsyp do sosu natkę pietruszki. 


10. Dopraw solą i pieprzem. 


Smacznego :)

11 komentarzy:

  1. Smak mojego dzieciństwa. Pamiętam, jak niecierpliwie czekałam, gdy Mama go przygotowywała. Ostatnio także kupiłam pół kilograma i zrobiłam taki sos do polędwiczek. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Aleksandra Bratowska podzieliła się z nami zdjęciem sosu kurkowego, który podała z makaronem i kurczakiem. Bardzo dziękuję!

    [img]http://img.darmowetv.pl/images/120140wzw.jpg[/img]
    [img]http://img.darmowetv.pl/images/1201407221.jpg[/img]
    [img]http://img.darmowetv.pl/images/120140yiy.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam zgodnie z przepisem, smakował wyśmienicie! Polecam,

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry sos. Polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z męskiej ręki przygotowałem i bardo smaczny. Polecam jeszcze dodać kopru świeżego. Pozdrawiam Kamil

    OdpowiedzUsuń
  6. Z męskiej ręki przygotowałem i bardo smaczny. Polecam jeszcze dodać kopru świeżego. Pozdrawiam Kamil

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny sosik,palce lizać :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wczoraj wypróbowałam przepis.
    Sos wyszedł pyszny :)
    Podałam go z grilowanym filtem z kurczaka, mniamm.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie wyglada,jutro zrobie do kotletow z indyka.

    OdpowiedzUsuń