24 marca 2015

KURCZAK W CIEŚCIE Z SOSEM SŁODKO-KWAŚNYM


Od bardzo dawna chodził za mną chiński kurczak w cieście z sosem słodko-kwaśnym. Poszperałam w książkach kucharskich, na forach i stworzyłam swój własny przepis. Nie udało mi się odtworzyć smaku sosu, który serwowała moja ulubiona restauracja chińska w Gorzowie, ale ten mój jest też OK i ma idealną, "miodową" konsystencję. Ciasta, którego użyłam do kurczaka, można użyć do, np. kalafiora w cieście.
Sos słodko-kwaśny będzie wyśmienity też do sajgonek.

Przepis krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki na podstawowy sos słodko-kwaśny:

  • 1 łyżka jasnego sosu sojowego (light soya sauce)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki octu ryżowego (można użyć winnego)
  • pół łyżeczki płatków chilli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 60 ml wody
  • odrobina imbiru w proszku (do smaku; opcjonalnie)
  • 1-2* łyżeczki skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
* W zależności od pożądanej konsystencji. Użyłam prawie dwóch łyżeczek i sos miał konsystencję gęstego miodu.

Wykonanie:

1. Wymieszaj skrobię z wodą.
2. Przełóż do rondla wszystkie pozostałe  składniki i zalej je wodą ze skrobią. Mieszaj trzepaczką.
3. Gotuj do zgęstnienia.



Składniki na marynatę:

  • 3* pojedyncze piersi z kurczaka (tak około 500-600 gramów)
  • woda
  • 1 łyżeczka soli (lub do smaku)
  • 1 łyżeczka czosnku w proszku (lub do smaku)
  • pieprz (do smaku)
* Na zdjęciu poniżej widać pokrojone dwie małe piersi, bo obiad robiłam dla dwóch osób.

Wykonanie:

1. Pokrój kurczaka na kawałki. 
2. Posyp go przyprawami.
3. Zalej niewielką ilością wody i wymieszaj.



4. Owiń naczynie folią spożywczą i wstaw do lodówki na 1 godzinę.


Składniki na ciasto:

  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1 jajko
  • 1 szklanka lodowatej wody gazowanej
  • 40 gramów skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
  • około 1, 5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia.


Wykonanie:

1. Jajko ubij ze skrobią i wodą.
2. Wciąż miksując dodaj sól, proszek do pieczenia i 1 szklankę mąki.
3. Ciasto ma mieć konsystencję gęstego ciasta naleśnikowego, więc w razie potrzeby dodaj jeszcze mąki (użyłam 1,5 szklanki).


4. Odlej wodę z kurczaka i przełóż mięso do ciasta. Wymieszaj.


5. Rozgrzej olej.
6. Za pomocą drewnianego patyczka wkładaj kawałki kurczaka do oleju. Mieszaj. Pamiętaj aby nie smażyć wielu kawałków mięsa na jeden raz. Mięso nie może się skleić.


7. Zbieraj małe kawałki ciasta z powierzchni oleju.


8. Kurczaka smaż około 3 minut i wyjmij go na papierowy ręczniczek. Po jednej minucie włóż mięso z powrotem do tłuszczu. 


9. Smaż do zarumienienia.
10. Podawaj z ryżem, sosem słodko-kwaśnym i surówką z octem.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz