30 czerwca 2015

GOFRY (CHRUPIĄCE I PYSZNE!)


Jedną z naszych letnich tradycji jest przygotowywanie gofrów z dużą ilością kolorowych owoców. Taki deser z powodzeniem zastępuję ciasto do niedzielnej kawy.
Przepis, z którym się z wami dzielę, dopracowałam na przestrzeni około 20 lat. Gofry wychodzą z niego chrupiące, a w środku puszyste.

Muszę nadmienić, że gofry nie wyjdą idealne bez dobrej, dużej gofrownicy, która ma minimum 1300W mocy. Pierwszy taki sprzęt kupiłam jeszcze na początku lat 90 i służył mi świetnie do zeszłego roku, kiedy to uległ awarii. Swoją drugą gofrownicę kupiłam w jednym ze sklepów online i jest równie dobra, jak ta pierwsza. 


Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki:

  • litr pełnego mleka
  • 6 pełnych  łyżek cukru
  • około 5 szklanek mąki
  • 40 gramów roztopionej margaryny
  • 2 jajka
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • bita śmietana
  • dowolne owoce
  • dowolny sos do deserów


Wykonanie:

1. Zmiksuj ze sobą mleko, cukier, jajka, margarynę, mąkę i proszek do pieczenia. Ciasto powinno mieć konsystencję dość gęstej śmietany.
2. Rozgrzej gofrownicę.
3. Nalej ciasto do formy, zamknij gofrownicę i piecz przez kilka minut.


4. Gotowe gofry powinny być złotawe.


5. Leciutko je przestudź i podawaj udekorowane owocami, bitą śmietaną i sosami. Można też posmarować je dżemem lub kremem czekoladowym.


Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. już za niecały tydzień będę miała gofrownicę na mieszkaniu, ojeeeej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chrupkie, truskawkowe gofry, aż ślinka cieknie

      Usuń
  2. Ile sztuk wyjdzie z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś zrobiłam gofry z tego przepisu. Wyszły przepyszne,idealne!!! Mimo,że mam gofrownice o słabszej mocy;-) Najlepszy przepis. Z wierzchu chrupiące,w środku mięciutkie. I wyszło mi wt szt :-) Pozdrawiam i jak najbardziej POLECAM ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, czy gofrownicę trzeba natłuścić? :)

    OdpowiedzUsuń