15 sierpnia 2015

PLACKI ZIEMNIACZANE Z GOTOWANYCH ZIEMNIAKÓW


Oto moja propozycja na szybki obiad dla zapracowanych: placki z ugotowanymi ziemniakami. Do tego dania wykorzystacie pozostałe ziemniaki z poprzedniego obiadu,  co zapobiegnie wyrzucaniu jedzenia. Placki/naleśniki są puszyste i naprawdę idealne do wszelakich gulaszy, oraz bardzo syte.

Do placków pasować będzie:



Przepis ze zdjęciami krok po kroku.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).


Składniki:


  • 4 średnie ugotowane ziemniaki (najlepiej ugotowane dzień wcześniej)
  • 4 jajka
  • kawałek sera żółtego wędzonego (tak około 60 gramów)
  • szklanka mleka
  • mąka do zagęszczenia
  • pęczek dymki (szczypiorku)
  • po 2 łyżki natki i koperku
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:

1. Zetrzyj zimne ziemniaki na tarce o dużych oczkach.


2. Zetrzyj ser na tarce o dużych oczkach.


 3. W misce ubij jajka, wlej mleko i dodawaj tyle mąki (najlepiej przesianej), aby uzyskać gęstość ciasta na naleśniki.



4. Dodaj ser do ciasta.


5. Pokrój drobno dymkę, natkę i koperek.


4. Dodaj ziemniaki do ciasta, przyprawy i zioła.



5. Wymieszaj składniki.


6. Smaż po obu stronach na niewielkiej ilości tłuszczu, jak naleśniki, ale ciut dłużej. Smaż na niewielkim ogniu.


7. Podawaj z dowolnym gulaszem, u nas ze schabu, ale drobiowy też będzie ok.


Smacznego :)

19 komentarzy:

  1. Donoszę, że zrobiłam na kolację (teraz jadamy jak Hiszpanie czyli syto na noc, bo w dzień za gorąco), bo mieliśmy potrawkę, ale nic do niej. Mieliśmy jeść chleb, ale jak zobaczyłam placuszki to się nie mogłam powstrzymać i pobuszowałam w kuchni. Super smak i proste do zrobienia. Do tego mizeria i danie super! Dziękuję pani bardzo, bo ja już nie wiem co mam gotować dla moich chłopaków. Normalnie czasem i ochoty i weny brak. Dziękuję raz jeszcze za inspiracje. Mirka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam sera wędzonego, więc dałam zwykłą goudę. Mirka

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za komentarz Pani Mirko :). Sery można dowolnie zamieniać :).

      Usuń
  2. Uwielbiam placki z gulaszem. Mój dziadek robi je najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzis robię placuszki na obiad z gulaszem z szynki, będzie pycha. Dzięki za pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamy na obiad, już jednego zjadłam i fajne te placki. Bardzo syte

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł, nie zdarza mi się poobierać za dużo ziemniaków do obiadu, w najbliższym czasie na pewno wypróbuje więc przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tych placków jeśli dobrze rozumiem dymkę, natkę pietruszki i koperek? pytam bo napisała pani tak 5. Pokrój drobno dymkę, natkę i pietruszkę. ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha dziękuję za zwrócenie uwagi. Już poprawiam :). Choćbym nie wiem ile razy sprawdzała przepis i tak wkradają się takie "kwiatki" :).

      Usuń
  7. Placki bardzo dobre ale moi chłopcy stwierdzili że następnym razem mam zrobić do nich gulasz również z pani przepisu:)Mąż jadł te placki z cukrem i bardzo mu smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fantastycznie, że Państwu smakowały placki :). Mój tata też lubi je z cukrem :).

      Usuń
  8. Placek ziemniaczany z gotowanych ziemniaków wypróbowała Pani Gosia Kaczmarczyk :)

    [img]http://i60.tinypic.com/kyhj8.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  9. to musi byc fantastyczne danie!! sadzac po komentarzach, wierze zrobie napewno, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Na ile porcji jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  11. Placki ziemniaczane na ugotowanych ziemniakach przygotowała Pani Kasia S.:)

    [img]http://i57.tinypic.com/2agm6c4.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie kończę smażyć te placuszki, są pyszne. Jednak ja smażę je w wersji mini tzn. Takiej wielkości jak placuszki ziemniaczane :) przepis super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń